ENTREVISTEM A MONTSERRAT MARINÉ DE SANGEM

Abans que res. Montse, d’on ve el nom de Sangem?

És un nom que va néixer l’any 1975 quan vaig obrir la botiga. Ve de les meves dues filles. La Sandra i la Gemma. I de la unió de les tres primeres lletres de cada nom, doncs surt Sangem.

I com va començar tot?

Tenia ganes de formar la meva pròpia botiga. Llavors vaig deixar de treballar la a la botiga d’electrodomèstics dels meus pares i vaig iniciar el meu projecte personal.

L’arrencada. Difícil?

Vaig començar amb el punt de mitja. I no va ser gens fàcil. Em va costar trobar proveïdors. A més, el meu entorn no em recolzava. Encara recordo gent que em deia:  “ T’equivoques Montse”, però jo vaig seguir somiant per  poder arribar a l’èxit.

Què cal per arribar a l’èxit en el teu cas?

Per mi era i és un hobbie. I quan t’agrada molt una cosa, lluites per ella fins a aconseguir-ho.  A més a més a mi m’agrada molt ensenyar a la gent i dirigir com han de fer la labor. I amb aquests ingredients amb menys de 3 mesos ja tenia cua el carrer. Realment tot un èxit.

I després què?

Doncs així ben bé 18 anys.

I quines labors feies?

Em vaig centrar molt amb el punt de mitja i el punt de ganxet. Però després d’aquests 18 anys aquestes labors van deixar de ser tendència i vaig experimentar una decadència.

I com va remuntar Sangem?

Necessitava descansar durant un temps. Sangem necessitava respirar i tornar a dissenyar un full de ruta.

Sangem va renéixer?

Oi tant. No podia resistir deixar que la botiga quedés tancada. Necessitava tornar a veure la gent il·lusionada per crear a partir d’una agulla, d’un punt. Per mi això és molt.


 
I quines labors vas posar en marxa?

Havia de posar color. I per això vaig apostar per l’art floral.

I com va sorgir l’aposta per les flors?

Durant en el temps que Sangem va estar tancada, vaig fer nombrosos viatges que em van inspirar molt. A cada ciutat on posava el peu hi havia alguna botiga de flors.  I a la màgia de les flors, Sangem li havia de treure profit.

I quan de temps va durar l’art floral?

Va durar uns cinc anys ja que moltíssima gent del carrer em venia a demanar consells per fer punt de mitja i creu. I per tant, Sangem es tornava a fer gran i portant així nous projectes.

I la teva gran aposta actual?

El patchwork. És la novetat, i agrada a molta gent. És un art que interessa i és molt creatiu.

Ha estat el Patchwork el retorn de l’èxit per Sangem?

Totalment. Vaig deixar l’art floral per incorporar el patchwork.

Què va significar deixar l’art floral per Sangem?

Va ser un cop dur però era incompatible amb la labor de patchwork.

I què és per tu la patchwork?

És la satisfacció d’un mateix a l’hora de crear a partir de trossos de roba. A més, a les classes de patchwork el grup s’ajuda molt.

Què vols dir?

Que tothom participa del dubte de l’altre. I per tant, es genera un sentiment d’equip que es molt bo per potenciar la creativitat.

I què té d’innovador el patchwork de Sangem?

A Sangem introduïm els mandales al patchwork per unir color, forma i benestar. I no saps prou quines idees inesperades surten del cap d’aquestes dones! (riu)

A si?

Sí. Colors al descobert i formes inimaginables!

I a nivell de punt de ganxet i mitja que ofereix Sangem actualment?

Ens trobem en un moment molt bo pel punt de ganxet i mitja. Molta joventut s’hi apunta. Ho fem fàcil: agulles grosses, llanes grosses i d’última tendència. És un art molt atractiu que convida del tot a començar la labor.

Una frase per acabar?

Amb Sangem sempre utilitzem els models més innovadors i creatius.










Comentaris

Entrades populars